torsdag 9. april 2009

Å kunne kommunisere

Etter å ha gjort meg forstått i fem dager gjennom diverse former for kroppspråk, noe chinglish og stotret fram de få kinesiske ordene jeg kan fikk jeg endelig møtt Marie som snakker kinesisk. Det var en fornøyelse å se henne småprate med selgere, servitører og alle andre kinesere vi møtte på veien. Alt blir enklere: vi får servert de deiligste retter og kald øl for første gang på turen. Her kan du velge mellom lunken eller kald øl, men det er det naturligvis ingen som har fortalt oss. Normalen er lunken så derfor har vi fått det.

Vi har hatt et par forelesninger ved universitet og fått prøvd masse fancy utstyr. Maja og Kaja live from Beijing! Vi har lært om kinesisk media og film pluss at vi har fått prøvd oss på kalligrafi. Veldig interessent og spennende.

Marie tok oss med til Hutong-området hvor det var masse små hus med stæsj butikker og kaféer. Alle vet jeg elsker sånt. Utrolig trivelig bydel som vi ikke hadde funnet fram til på egen hånd. Vi spiste tidenes deiligste middag og kjøpte tørket frukt. I tillegg drakk vi øl på en tråkkebåt og skravla om livet. Deilige saker.

I tillegg har vi naturligvis blitt tatt bilde av. På gata, på t-banen og i den forbudte by :D










6 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Etter bildene å dømme, noe litt annet enn MOK:P

    SvarSlett
  3. Kaja & Maja live from Beijing... I would so watch that show!

    SvarSlett
  4. I so love the pic of you in the tv! <3

    SvarSlett
  5. Oh, jeg kunne lett også sett på liveshowet deres. Fiks!
    Og flere oppdateringer! Nå har jeg endelig kommet meg inn her og jeg hungrer etter flere Kinahistorier. Ser ut som om du har det bra :-)

    SvarSlett
  6. å kaja æ misunna dæ! høres artiiiii ut:D
    fine bilda, æ å vil se kajamajalive!
    gleda mæ sånn t å se bilda å hør meir kinahistorie fra dæ!

    SvarSlett