søndag 12. april 2009

Muren, palasset og første fridag i Kina

Jeg har besteget muren og er herved en helt (i følge guiden vår). Vi ruslet opp sammen med hele verden og spiste en kirsebær-is på toppen. Etterpå dro vi til sommerpalasset hvor keiseren og hans mor likte å tilbringe sommeren. Et svært område med en innsjø, rom etter rom og vakre broer. Tusenvis av kinesere som har noen spesielle vaner på offentlige toaletter. Ikke mer om den saken.. Etter en fantastisk dag var det en sliten, men ivrig gjeng som skulle ut på byen. Jeg kom aldri så langt og ble hjemme med Mari. Vi så på Radioresepsjonen i to timer og bare prata skjit. 

Dagen i dag ble tilbragt i en fantastisk del av Beijing. 798 District er et enormt område med kunst i alle farger og fasonger. Her fant vi oss en avslappa kafé som hadde dyr kaffe og James Taylor på høytalerne. Deretter ruslet vi rundt og tok litt bilder. Kjøpte oss souvenirer og annet stæsj. Dagen ble avsluttet med en himla god middag i Hutong området og taxi hjem. Vi har tatt taxi i over en time fordelt på tre turer og det ble hele 30kr per snute. 










2 kommentarer:

  1. Jeg ELSKER "U Can"-bildet. Mmmmm-m!

    SvarSlett
  2. Jeg vil også!!! høres ut som du har det mer enn fint der borte :O) WOW.. så billig...
    hvordan ble sveisen din forresten? eller har jeg oversett bilde av deg med ny sveis?

    SvarSlett